„Kiedy wpadł nam do głowy pomysł, aby stworzyć kalendarz dla młodzieży, kolejną myślą było to, żeby oprócz promocji czytelnictwa, projekt niósł za sobą coś dobrego. Z racji, że od wielu lat współpracujemy z FDDS i doceniamy jak bardzo zaangażowani są we wszystkie swoje działania, decyzja o beneficjencie akcji była oczywista. Kolejnym krokiem było zaproszenie do współpracy wydawnictwa Young, które zgodziło się z nami, że stworzenie charytatywnego kalendarza jest niezwykle ważne i potrzebne.” – mówi Filip Pokrzywniak, kierownik działu marketingu w Wydawnictwie Zielona Sowa i Books4YA.
Na każdej ze stron kalendarza znajduje się zdjęcie z cosplayowej sesji fotograficznej, nawiązującej do powieści będącej motywem przewodnim danego miesiąca. Sesje realizowane były w Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie, a ich autorką jest Monika Rogowicz. Osoby występujące w kalendarzu możecie kojarzyć z ich instagramowych kont, na których opowiadają o książkach.
„Byłoby wspaniale, gdyby ten kalendarz zawisł u każdej osoby, która tak jak my (czyt. modele z kalendarza) uwielbia książki. Im więcej egzemplarzy sprzedamy, tym więcej pieniędzy trafi na konto Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę!” – mówi Marta Lis, która wystąpiła na kwietniowej karcie kalendarza, prowadzi konto @pannafox i media społecznościowe Books4YA.
Kalendarz BOOKSTAGRAM 2024 od listopada dostępny będzie na stronach wydawców (szczegóły wkrótce). Koszt kalendarza to 49,99 PLN, a CAŁY DOCHÓD z jego sprzedaży przekazany zostanie Fundacji.